loading...
دانلود فور یو,دانلود نرم افزار و....جدید
admin بازدید : 574 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

در این پست جزئیات نبرد قبایل به صورت پرسش و پاسخ مطرح شده است.

 

 

تعاریف جدید



Village که از این پس به آن دهکده میگوئیم، نقشه فعلی شماست.

War Base که از این پس به آن پایگاه نظامی میگوئیم، نقشه شما هنگام نبرد با قبایل دیگر است.

برخی تفاوت‌ها بین این دو به این صورت است: 

     - پایگاه نظامی شما در روز نبرد با قبیله دیگر قفل شده و نمیتوان تغییری در آن ایجاد کرد، در حالیکه دهکده شما کماکان فعال و قابل تغییر است.

     - شما در روز آماده‌سازی به جای ارسال نیرو به دهکده‌ی هم قبیله‌ای خود، میتوانید به پایگاه نظامی وی نیرو بفرستید.

     - شما در روز نبرد با قبیله دیگر، باید پایگاه نظامی دشمن را نابود کنید، نه دهکده‌ی او را.






اطلاعات ضروری



نبرد قبایل چیست و چگونه کار میکند؟

نبرد قبایل یک جنگ استراتژیک بین دو قبیله است. در نبرد قبایل دو وضعیت وجود دارد، روز آماده‌سازی و روز نبرد. هر یک از اعضای کلن میتوانند دو بار در روز نبرد حمله کنند. در پایان روز، قبیله‌ای که بیشترین ستاره را از حمله‌هایش کسب کرده باشد، پیروز نبرد خواهد بود.

هر کدام از اعضای قبیله که حمله‌ای موفق در روز نبرد داشته باشد، مقداری پاداشی به دست می‌آورد، اما قبیله‌ای که پیروز نبرد شده صاحب مقدار خیلی بیشتری پاداش میشود.



در زمان نبرد بین قبایل چه اتفاقی برای دهکده‌ی من می‌افتد؟ آیا دهکده‌ی من در معرض حملات خواهد بود یا نه؟

در طول نبرد بین قبایل، دهکده‌ی شما امنیت داشته و وارد جنگ نخواهد شد، چرا که نبرد در محیطی دیگر و در پایگاه نظامی شما انجام میگیرد. در پایگاه نظامی، اعضای قبیله، خود را برای حمله به پایگاه نظامی دشمن آماده میکنند نه حمله به دهکده‌ی آن. در زمان نبرد قبایل منابع، سپر محافظ (Shield) و کاپ شما هرگز در معرض خطر قرار ندارند.



نحوه دسترسی به نبرد قبایل چگونه است؟

اگر شما عضو قبیله‌ای باشید، دکمه‌ی نبرد قبایل در پایین سمت چپ صفحه (دکمه‌ای با دو عدد شمشیر) میباشد. (این دکمه در آپدیت‌های آینده بازی قرار دارد) از طریق این دکمه جنگ بین قبایل توسط لیدر یا همکار لیدر (Co-Leader) آغاز میشود. با کلیک روی این دکمه شما میتوانید در نبرد شرکت کرده و یا به عنوان تماشاچی از جنگ‌های در حال اجرا دیدن نمائید.






انجام نبرد



چگونه میتوانم در نبرد قبایل شرکت کنم؟

برای شرکت در نبرد بین قبیله‌ها، زمانی که لیدر یا همکار لیدر روی دکمه "Start War" کلیک میکند، شما باید عضوی از قبیله باشید. چنانچه در خلال نبرد قبیله با قبیله‌ای دیگر وارد آن شوید، نمیتوانید در آن نبرد شرکت کرده و فقط شاهد نبرد هم‌قبیله‌ای‌های خود خواهید بود.



جستجوی یک قبیله برای نبرد بر چه اساسی انجام میگیرد؟

بر خلاف نبردهای معمولی که تعداد کاپ در جستجوی دهکده برای حمله نقش اساسی دارد، در جستجوی یک قبیله برای نبرد تعداد کاپ اعضا مهم نیست، بلکه میزان قدرت دهکده اعضا سنجیده میشود.



قدرت اعضا چگونه سنجیده میشود؟

قدرت هر عضو بر اساس نیروهای تهاجمی (تعداد نیروها و لول آنها، گنجایش کمپ سربازها، تعداد و لول جادوها (Spellها) و همچنین قهرمان‌ها) و نیروهای تدافعی (ساختمان‌های دفاعی و لول آنها، دیوارها، تله‌ها و قهرمان‌ها) سنجیده میشود. نقشه دهکده و چگونگی طراحی آن تأثیری بر برآیند این دو نخواهد داشت.



آیا قبیله‌هایی که تعداد اعضای مساوی ندارند با هم نبرد میکنند؟

در نبرد قبایل، طرفین نبرد با تعداد اعضای برابر شرکت میکنند. اگر تعداد اعضای یک قبیله بیشتر باشد، بسته به تعداد اعضای مازاد، 1 تا 4 نفر فقط نقش نظاره‌گر نبرد را خواهند داشت. این 1 تا 4 نفر، اعضایی هستند که پایین‌ترین کاپ را در لیست قبیله دارند. نبرد قبایل در اندازه‌های 10 به 10، 15 به 15، 20 به 20، 25 به 25، 30 به 30، 35 به 35، 40 به 40، 45 به 45 و 50 به 50 انجام میگیرد. به عنوان مثال، تعداد اعضای فعلی قبیله‌ی ققنون پارسی 37 عضو میباشد. چنانچه نبردی با یک قبیله‌ی 35 عضوی مهیا شود، دو نفری که در قبیله‌ی ما کمترین تعداد کاپ را دارند در این نبرد فقط نظاره‌گر خواهند بود، تا استاندارد نبرد 35 به 35 رعایت شده و جنگ آغاز شود.






نبرد: نقشه جنگ



من متوجه این نقشه با تمام خانه‏های کوچک درونش نمی‏شوم.

این یک نقشه جنگ است؛ جایی که جنگ‏‏های قبیله‏ای رخ می‏دهد. قبیله شما همیشه در قلمرو خودی در سمت چپ نقشه خواهد بود. قبیله دشمن همیشه در قلمرو دشمن در سمت راست نقشه خواهد بود. شما می‏توانید در هر لحظه بر روی گزینه (arrow) کلیک کرده و سمت دیگر نقشه را مشاهده کنید. هر خانه (Town Hall) در نقشه جنگ نشانگر یک پایگاه نظامی است. با کلیک کردن بر روی یک خانه (Town Hall) شما می‏توانید اطلاعات بیشتری از آن بازیکن دریافت کنید؛ برای مثال حمله‌‏های انجام شده آن شخص. شما همچنین می‏توانید از طریق این منو دیده‏بانی دهید، نیرو اهدا کنید و یا به یک پایگاه حمله کنید. اقداماتی که شما می‏توانید انجام دهید با تغییر هر فاز از جنگ قبیله‏‏ای تغییر خواهد کرد.



پایگاه‏های نظامی در نقشه جنگ چگونه چیده شده است؟

پایگاه‌‏ها از بالاترین قدرت (برآیند نیروهای تهاجمی و تدافعی) به پائین‌‏ترین قدرت چیده شده‏‌اند. پایگاه‌‏های با رتبه بالاتر در بالای نقشه جنگ هستند. جام‏‏ها یا کاپ‏‏ها تأثیری در ترتیب چیده شدن پایگاه‏‏ها ندارد.



پایگاه نظامی من چقدر با دهکده واقعی‏‏ام تفاوت دارد؟

پایگاه شما بسیار مشابه دهکده شماست، اما با کمی تفاوت. پایگاه شما منابع تولید نمی‏کند. قلعه (Clan Castle) در پایگاهتان باید به طور جداگانه نسبت به قلعه شما در دهکده پر شود. پایگاه‏‏های جنگی هیچگاه نیاز به کارگذاشتن دوباره تله‏‏ها، استحکامات دفاعی و یا بهبود قهرمان‏‏ها ندارند چرا که همیشه آماده نبرد هستند. پایگاه جنگی به طور مستقیم ساماندهی و ارتقا داده نمی‏شود. ساختمان‏‏ها و تله‏‏ها هیچگاه در پایگاه جنگی شما تحت ساخت و ساز نیستند. نکته‌ی مهم اینست که در پایان روز آماده‌سازی چیدمان دهکده‌ی شما به هر صورت که باشد، همان چیدمان پایگاه نظامی شما شده و دیگر قابل تغییر نیست. در ضمن چنانچه ساختمانی در حال ارتقا باشد، در پایگاه نظامی لول فعلی آن چیده خواهد شد. به عنوان مثال اگر در حال ارتقا مورتار از لول 4 به 5 باشید، چنانچه تا پایان روز آماده‌سازی ارتقا آن تمام نشود، در روز نبرد و در پایگاه نظامی شما، لول مورتار فوق همان 4 و آماده دفاع خواهد بود.



آیا می‏توانم در پایگاه جنگی‏ام نیرو و یا جادو آماده کنم؟

خیر. پایگاه نظامی تنها برای دفاع در جنگ‏‏های قبیله‏‏ایست. تمام نیروهای حمله باید از دهکده شما آماده شوند.






نبرد: روز آمادهسازی (24 ساعت)



در روز آماده‏سازی چه اتفاقی می‏افتد؟

این روز، روزی است که قبیله‏‏ها استحکامات دفاعی خود را آماده کرده، اطلاعات لازم از قبیله مقابل را به دست آورده و شروع به کشیدن طرح و نقشه می‏کنند. در روز آماده‏‏سازی هیچ حمله‏‏ای نخواهد بود، اما این زمان، زمان حساسی برای طرح یک استراتژی برای پیروز شدن در جنگ خواهد بود.

در روز آماده‏‏سازی سه فعالیت اصلی وجود خواهد داشت: آماده‏‏سازی پایگاه جنگی خود، اهدا (Donate) نیروهای تقویتی به هم‏‏تیمی‌های خود و جمع‏‏آوری اطلاعات از پایگاه نظامی دشمن



چگونه پایگاه نظامی‏ام را آماده کنم؟

در روز آماده‏‏سازی، پایگاه جنگی شما به طور خودکار مشابه چیدمان دهکده شما ساخته می‏شود. اگر می‏خواهید پایگاه خود را آماده کنید، تنها دهکده فعلی خود را آماده کنید. آگاه باشید که پایگاه جنگی شما بعد از روز آماده‌سازی دیگر تغییر نخواهد کرد.



اهدا نیرو به قلعه‌ی هم قبیله‌ای‌هایم در نبرد قبایل به چه صورت است؟

قلعه پایگاه نظامی با قلعه دهکده شما متفاوت است و باید به طور جداگانه پر شود. نیروهای اهدا شده به یک پایگاه نظامی، برای دفاع از آن در مقابل تمام حملات در طی روز نبرد استفاده خواهد شد. بر عکس دهکده‌ی شما، برای پایگاه نظامی هیچ نیازی به درخواست نیرو نیست. در عوض، در روز آماده‏‏سازی تمام پایگاه‏‏های جنگی به طور اتوماتیک برای دریافت نیرو باز خواهند بود. برای اهدا، تنها بر روی پایگاه جنگی هم تیمی خود در روز آماده‏‏سازی کلیک کرده و به طور مستقیم نیرو اهدا کنید. به یاد داشته باشید که در روز نبرد هیچ نیرویی نمی‏تواند اهدا شود.



آیا می‏توانم برای دفاع از پایگاه نظامی‏ام درخواست نیروی مشخصی داشته باشم؟

بله. شما می‏توانید با کلیک کردن بر روی پایگاه جنگی خود در نقشه جنگ و تغییر پیغام درخواست نیرو، یک درخواست نیروی مشخص بنویسید.



زمانی که یک پایگاه نظامی را دیده‏‏بانی می‏کنم چه اتفاقی می‏افتد؟

شما می‏توانید برای آگاهی از چیدمان پایگاه هر شخص، به طور آزادانه تمام پایگاه‏‏های خودی و دشمن را در طول زمان نبرد دیده‏‏بانی کنید (حتی پس از اتمام نبرد). دیده‏‏بانی یک ابزار حیاتی برای استراتژی جنگ‏‏های قبیله‏‏ای است چرا که به شما اجازه می‏دهد تا دوستان خود را راهنمایی کنید و از پیش، برای حمله به دشمن نقشه بکشید. توجه داشته باشید که هنگام دیده‌بانی پایگاه نظامی دشمن، نمیتوانید نیروهای داخل قلعه او را ببینید.






جنگ: روز مبارزه (24 ساعت)



چه اتفاقی در روز مبارزه رخ میدهد؟

این روز روزی است که قبایل به یکدیگر حمله کرده و با بدست آوردن ستاره به سمت پیروزی حرکت می‏کنند. پایگاه‌های نظامی در این روز قابل تغییر نیستند. بنابراین، پیروزی تنها با داشتن مهارت‌های جنگی برتر امکان‌پذیر است. بعد از هر حمله به نحوه تغییر نقشه‌های جنگی خوب توجه کنید، و استراتژی های خود را به گونه ای انتخاب کنید که بتوانید بیشترین ستاره را برای قبیله خود به دست آورید.

دو عمل مهم را باید در روز مبارزه انجام دهید: بررسی و حمله به پایگاه نظامی دشمن.



چه تعداد حمله می‏توانم در جنگ قبیله‌ای انجام دهم؟

شما تنها می‌توانید 2 بار در روز مبارزه حمله کنید، پس هر یک را به بهترین نحو انجام دهید. با بررسی کردن نقشه دشمن و مشورت با اعضای گروه، استراتژی خود برای حمله را از قبل برنامه‌ریزی کنید. به یاد داشته باشید که نمیتوانید به یک شخص خاص دو بار حمله کنید.



به چه کسی باید حمله کنم؟ هدف پیشنهادی کدام است؟

هدف نهایی در حملات، به دست آوردن ستاره است. این نکته بسیار مهم است که به کسی حمله کنید که فکر میکنید میتوانید او را شکست دهید. اگر در حمله‌ای شکست بخورید نه تنها هیچ ستاره‌ای برای قبیله‌ی خود کسب نمیکنید، بلکه هیچ پاداشی هم نصیب شما نخواهد شد. در طول روز نبرد، برای شما یک هدف پیشنهادی روی نقشه‌ی جنگ نمایان خواهد شد. هدف پیشنهادی نزدیک‌ترین حریفی که قدرت نیروهای تدافعی او با قدرت نیروهای تهاجمی شما همخوانی بسیاری دارد را معرفی میکند. نوع نقشه، چیدمان و طراحی پایگاه نظامی هدف پیشنهادی ارتباطی با انتخاب آن ندارد. بنابراین جهت انتخاب پایگاه نظامی مناسب برای حمله، بهترین کار اینست که علاوه بر دیده‌بانی هدف پیشنهادی، چندین پایگاه بالا و پایین آن در نقشه‌ی جنگ را نیز دیده‌بانی کنید. بعد از انتخاب هدف مناسب و قبل از حمله، چنانچه اعضای دیگر قبیله‌ی شما به او حمله کرده باشند، تکرار حمله‌ی آنها را ببینید تا از جای تله‌های حریف و نبروهای داخل قلعه‌ی او آگاه شده و نیز ایده‌ای جدید برای حمله بگیرید.



بهترین حمله به یک پایگاه نظامی کدام حمله است؟

بهترین حمله، حمله ایست که منجر به گرفتن 3 ستاره شود. بنابراین تنها بهترین حمله است که در نتیجه نهایی تأثیر دارد.



آیا برای حمله باید ارتش بسازم؟

بله. نیروهای شما، همانند نیروهایتان در جنگ‏های معمولی در دهکده شما ساخته میشوند. این بسته به شماست که چه نیروهایی برای مبارزه آماده می‌کنید اما چیزی که واضح است این است که شانس مجددی وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که از سلامت قهرمان‌ها، آماده بودن جادوها، و همچنین پر بودن قلعه‌ی خود اطمینان حاصل کنید.



چگونه می‌توانم حملات را بازبینی کنم؟

بهترین حمله صورت گرفته به نیروهای خودی یا نیروهای دشمن، از طریق دکمه باز پخش که هنگام انتخاب Town Hall در نقشه جنگ ظاهر میشود، قابل دیدن است.



آیا با حمله کردن در نبرد قبایل سپر محافظ خود را از دست می‌دهم؟

خیر. مانند حمله کردن در بخش offline تاثیری بر شیلد ندارد.



آیا یک سپر محافظ فعال از من در نبرد قبایل محافظت میکند؟

خیر. دهکده شما حتی با داشتن سپر محافظ نیز ممکن است مورد حمله قرار گیرد.



چه اتفاقی برای نیروهای موجود در قلعه (Clan Castle)، که در مبارزه کشته شده‌اند می‌افتد؟

پس از پایان مبارزه نیروها دوباره زنده می‌شوند، تله‌ها و قهرمان‌ها همواره آماده و X-Bow و Inferno Tower همواره آماده شلیک می‌باشند.






پیروزی در نبرد قبایل



قبیله پیروز چگونه مشخص می شود؟

قبیله پیروز با توجه به مجموع ستاره‌های بدست آمده، که همواره در بالای نقشه جنگ در روز مبارزه قابل مشاهده است، تعیین میگردد.



چگونه می‌توانم برای قبیله‌ام ستاره کسب کنم؟

بدست آوردن ستاره مانند جنگ‌های معمولیست. به این ترتیب که یک ستاره برای تخریب Town Hall، یک ستاره برای تخریب 50% پایگاه نظامی و یک ستاره برای تخریب 100% پایگاه حریف. با این وجود باید بدانید که بهترین حمله به یک پایگاه نظامی در نتیجه نهایی ثبت خواهد شد. اگر عضوی از قبیله‌ی شما به یکی از پایگاه‌های نظامی دشمن حمله کرده و 2 ستاره کسب کرده باشد، چنانچه بخواهید مجدداً به آن حمله کنید، باید 3 ستاره کامل را اخذ کنید تا برای قبیله خود یک ستاره بیشتر بدست آورید. بنابراین حمله به پایگاه‌های نظامی که هنوز شکست نخورده‌اند بهتر است.



اگر قبیله‌ی ما پیروز شود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

در صورت پیروزی یک قبیله، بلافاصله هر یک از اعضا تمامی پاداش‌هایی که از حملات پیروز خود به دست آورده‌اند را به طور کامل دریافت خواهند کرد. علاوه بر این یک نشان درخشان در قسمت "Wars Won" در توضیحات قبیله نمایان میگردد.



اگر قبیله‌ی ما شکست بخورد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

در صورت شکست یک قبیله، به عنوان جریمه قسمت زیادی از پاداش حملاتی که اعضا در آنها پیروز شده‌اند کسر شده و الباقی قابل دریافت خواهد بود.



آیا ممکن است نبرد قبایل مساوی شود؟

بله. در صورتی که در پایان روز نبرد هر دو قبیله به تعداد مساوی ستاره کسب کنند، جنگ مساوی خواهد شد. در این صورت نیز مقداری از پاداش کسب شده در حملات پیروز کسر خواهد شد. اما مقدار این جریمه کمتر از جریمه‌ی شکست میباشد. 



پاداش پیروزی در نبرد قبایل پاداش پیروزی در نبرد چیست؟

پاداش پیروزی در نبرد، مقدار منابعی خواهد بود که در صورت پیروزی قبیله‌ی شما در نبرد، به شما تعلق میگیرد. شما میتوانید با حمله و شکست پایگاه نظامی دشمن این پاداش را افزایش دهید. توجه کنید، علی‏رغم پیروزی نهایی قبیله‌تان، چنانچه در نبردی شکست خورده باشید، نمیتوانید این پاداش را افزایش دهید. میزان پاداش پیروزی فعلی در نبرد، در سمت چپ و بالای نقشه جنگ مشخص است.



در صورتیکه قبیله‌ی ما شکست بخورد، آیا باز هم پاداشی به من تعلق میگیرد؟

بله، در صورت شکست، درصد بسیار کمی از پاداش حمله‌های پیروزتان به حساب شما منظور خواهد شد.



آیا هم قبیله‌ای های من از پاداش‌های حملات پیروز من سود میبرند؟ آیا میتوانند کمکم کنند تا این پاداش را افزایش دهم؟

خیر، پاداشی که در زمان پیروز شدن در یک حمله کسب می‌کنید، فقط مخصوص شماست و در صورت پیروزی نهایی قبیله، به صورت کامل به شما تعلق میگیرد. شما قادر هستید تنها با پیروز شدن در حمله‌هایتان، این پاداش را افزایش دهید.



میزان پاداش پیروزی در نبرد به چه صورت محاسبه میشود؟

پایگاه‌های نظامی مختلف، پاداش‌های مختلفی دارند. هر چه ساختمان‌های دفاعی دشمن قوی‌تر باشند، میزان این پاداش بیشتر خواهد بود. اگرچه به هر میزان که Town Hall حریف پایین‌تر از شما باشد، از این پاداش نیز کاسته میشود.



منابعی که از انبارهای دشمن غارت میکنم چه میشوند؟

همیشه مقدار کمی منابع در انبارهای پایگاه نظامی دشمن هستند که به محض غارت، مستقیماً به انبارهای شما انتقال پیدا میکنند. میزان این منابع همیشه ثابت بوده و در همه حال کمتر از پاداش پیروزی در نبرد است.



اگر در نبرد قبایل، کسی به پایگاه نظامی من حمله کند، آیا منابع داخل دهکده‌ام غارت خواهند شد؟

خیر، منابع شما غارت نخواهند شد. منابع قابل غارت در پایگاه نظامی با منابع قابل غارت در دهکده‌ی شما، متفاوت است. به این ترتیب منابع دهکده‌ی شما امن خواهند بود.



پاداش‌های من در زمان پایان روز نبرد کجا هستند؟

پاداش‌های شما در قلعه‌ی دهکده‌ی شما (Clan Castle دهکده) ذخیره میشوند. قلعه‌ی دهکده جای بسیار امن‌تری برای نگهداری پاداش‌های شماست. اما به یاد داشته باشید که باید هر چند وقت آنها را خالی کرد، چراکه گنجایش قلعه برای نگهداری پاداش محدود است.



آیا امکان دیدن نبردهای تمام شده که بین قبایل صورت گرفته، وجود دارد؟

بله! نقشه جنگ به طور کامل و حمله‌های انجام شده برای مدتی پس از اتمام نبرد قابل بازدید هستند. با کلیک روی گزینه‌ی "View Map" در قسمت نتایج نبرد میتوانید حملات هم قبیله‌ای‌های خود و نیز حملات دشمن در آخرین نبرد را ببینید. با کلیک روی گزینه "War Log" در کنار توضیحات قبیله، میتوانید نتایج نبردهای قبلی را نیز بازدید نمایید.






در زیر ویدیوهایی جهت آشنایی بیشتر با محیط نبرد قبایل و پایگاه‌های نظامی موجود است. در مطلب بالا به اکثر توضیحاتی که در این ویدیوها داده شده، اشاره شده است، اما دیدن آنها خالی از لطف نیست.




1 - جستجوی قبیله برای حمله


 





2 - روز آماده سازی


 





3 - روز نبرد






4 - پایان نبرد و دریافت پاداش


 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
آدرس ایمیل پشتیبانی سایت: downloadforyouir@yahoo.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1132
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 3231
  • آی پی امروز : 102
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 757
  • باردید دیروز : 157
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,736
  • بازدید ماه : 5,210
  • بازدید سال : 41,778
  • بازدید کلی : 1,617,676
  • کدهای اختصاصی